خانه > آشنایی با خودروها > سیتروئن C5 جدید را بهتر بشناسیم

سیتروئن C5 جدید را بهتر بشناسیم

سیتروئن C5 یک اتومبیل بزرگ و جادار است که در مسیرهای طولانی رانندگی راحتی را به راننده و سرنشینان خود ارزانی می دارد. سیتروئن در پاریس از مدل جدید C5 و C5 استیشن به طور همزمان پرده برداری کرد .

سیتروئن در طراحی C5 جدید از طرح C5 Airscape کانسپت که در نمایشگاه فرانکفورت معرفی کرده بود استفاده کرده است . C5 جدید ۴.۷۸ متر طول ٬ ۱.۸۶ عرض و ۱.۴۵ ارتفاع دارد که مدل استیشن آن ۵ سانتیمتر طول بیشتری دارد .

Citroen New C5

همانطور که در تصاویر ملاحظه می کنید پیشرفت قابل ملاحظه ای در طراحی اتومبیلهای سیتروئن صورت پذیرفته است ٬ ضمن آنکه کیفیت مواد مصرفی در داخل اتومبیل در حد بهترینهای این کلاس نظیر آئودی می باشد . در بخش ایمنی C5 با ۹ ایربگ ٬ سیستم ترمز اضطراری ٬ ABS و ESP که به صورت استاندارد عرضه می شود حرفهای زیادی برای گفتن دارد .

غیر از چهره و سیمای جدید تغییراتی در دیگر اجزای این ماشین انجام شده است ٬سیستم همه منظوره NaviDrive ٬ صفحه نمایشگر هفت اینچی ٬ سیستم جدید تعلیق اتوماتیک ٬ برنامه کنترل چرخها ٬ سیستم اخطار حرکت بین خطوط و چراغهای جلو که با استفاده از لامپهای زنون خاصیت تطبیق با شرایط جاده را دارا می باشد بخشی از تجهیزات C5 می باشد .

C5 با موتورهای مختلف بنزینی و دیزلی عرضه می شود که موتور های بنزینی شامل موتور 1.8i شانزده سوپاپه ۱۲۷ اسب بخاری و موتور 2.0i شانزده سوپاپه ۱۴۳ اسب بخاری (که در نسل قبلی C5 که در کشورمان عرضه شده نصب می باشد ) و موتورهای چهار سیلندر HDI دیزلی ۱۱۰ و ۱۳۸ و ۱۷۳ اسب بخاری و در نهایت موتور V6 HDI که بعنوان قویترین موتور و توان ۲۰۸ اسب بخار عرضه می شود .

موتورهای دیزلی از سیستم فیلتر ‌ذره ای برای از بین بردن ذرات آلاینده استفاده می کند . گیربکسهای دستی و اتوماتیک برای این اتومبیل قابل سفارش هستند

سیتروئن به ویژه در مدل های بزرگ بیش از هر چیز یک اتومبیل راحت است تا خودرویی با تواناییهای اسپرت.

نسل نخست سیتروئن C5 در سال 2000 و در دو گونه پنج در لیفت بک و استیشن به بازار آمد. این اتومبیل جایگزین سیتروئن زانتیا در بازار اروپا شد. نسل دوم C5 که مدل Facelift شده این اتومبیل است در ماه های پایانی سال 2004 به بازار آمد. این مدل به ویژه در گونه پنج در لیفت بک در نماهای جلو و عقب مورد یک بهینه سازی گسترده که شاید بتوان آن را با یک جراحی پلاستیک پیروزمندانه نیز سنجش کرد قرار گرفت. بدین روی چهره نو این اتومبیل از چراغهایی زیبا و مارک جذب شده سیتروئن در جلو پنجره بهره مند شد.


فضای داخلی سیتروئن C5 جدید

کابین جادار سیتروئن C5 برآورده کننده هدف طراحان این ماشین در طراحی کابین برای رانندگی در مسیرهای طولانی بوده است. صندلی های جلوی این ماشین بزرگ و پهن و به ویژه نرمتر از صندلی های دیگر همکلاسان سیتروئن C5 هستند. پهنای این ماشین فضای مناسب برای نشستن سه بزرگسال را در قسمت عقب کابین فراهم کرده و بلندای قسمت عقب کابین برای سرنشینان تا قد190 سانتیمتر مناسب است.

بدین روی طراحان کابین این ماشین با به کار گیری نشان دهنده هایی زیباتر با قاب های کروم کاری شده و تغییر اندکی در کنسول میانی و دستگیره دنده و روکش صندلی ها به زیبایی های کابین C5 افزودند.از این گذشته سیتروئن C5 به گونه استاندارد در همه مدل ها از ایرکاندیشن فول اتوماتیک کامپیوتر سی دی گردان با شش بلندگو سیستم قفل مرکزی با کنترل از راه دور فرمان با تنظیم چهار گانه شیشه بالابر های الکتریکی و آیینه های قابل تنظیم الکتریکی نیز سود می برد.

گنجایش صندوق بار گونه لیفت بک این ماشین 471 لیتر و قابل گسترش تا 1315 لیتر است.

سیتروئن C5 با کمک سیستم های الکترونیکی خود از یک سیستم فنربندی هوشمند بهره مند است.بدین روی ارتفاع کف این اتومبیل تا زمین بسته به سرعت اتومبیل به گونه ای خودکار تنظیم می شود.بر این پایه در هنگام رانندگی با C5 با سرعت 110 کیلومتر در ساعت ارتفاع این اتومبیل به گونه اتوماتیک کم می شود. این کار نه تنها پایداری اتومبیل را بالاتر می برد بلکه مقاومت بدنه ماشین نسبت به باد مخالف را پایین تر می آورد.از این گذشته راننده C5 خود نیز می تواند به تنظیم دستی فنرها در چهار وظعیت گوناگون بپردازد.

موتور و گیربکس :

پیشرانه اتومبیل از گونه 4 سیلندر 2 لیتری با توان 138 اسب بخار در 4000 دور در دقیقه و گشتاور 320-340 نیوتن متر در 2000 دور در دقیقه است. همچنین شتاب صفر تا صد 8/9 ثانیه و بیشترین سرعت آن 205 کیلومتر در ساعت است. وزن این خودروی فرانسوی 1475 کیلوگرم می باشد. سیتروئن C5 با یک گیربکس پنج سرعته دستی و دو گیربکس 4 و 6 سرعته اتوماتیک قابل سفارش است.

وسایل ایمنی :

فرانسوی ها از آنجا که میدانند خریداران اروپایی خواهان خرید اتومبیل های امن هستند اتومبیل های خود را با آخرین سیستم های امنیتی به بازار اروپا می فرستند. درهای این ماشین پس از گذشتن از سرعت 10 کیلومتر به گونه اتوماتیک قفل می شود. C5 از هفت ایربگ(کیسه هوا)  سیستم پایداری الکترونیکی ESP  چراغ های زنون قابل گردش با گردش فرمان و سیستم روشن کردن چراغهای جلو با تاریک شدن هوا به گونه اتوماتیک سود می برد. سیتروئن C5 از سنسور رانندگی بر روی خط نیز بهره می برد. این سیستم از یک حسگر فراسرخ بهره مند است در این هنگام اگر راننده ای آگاهانه یا به گونه ای ناخوداگاه از روی خط (خط کشی روی خیابان) براند این سیستم با لرزاندن صندلی راننده به وی هشدار می دهد.

پس از نشستن بر روی صندلی راننده نخست بزرگی پهنی و نرمی صندلی و سپس جاداری کابین بیش از هر نکته ای به چشم می آید. سیستم فنربندی این خودرو بسیار نرم عمل کرده ولی در هنگام راندن از روی ناهمواری های نسبتا بزرگ چون خودروهای اسپرت کمی سفت عمل می کند. این سیتروئن از یکی از آخرین سیستم های ترمز ABS نیز بهره مند است که در هنگام ترمز گیری های سنگین نیروی ترمز را با نیروی بیشتری به پشت هر چهار چرخ می رساند.

تجهیزات استاندارد :

محدود کننده سرعت(Speed Limiter) سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک کامپیوتر اطلاع سفرشیشه جلو رنگی ضد تشعشع حرارتی تودوزی با پارچه مخملی زیبا اینه های جانبی برقی مجهز به گرمکن شیشه بالابرهای برقی جلو و عقب مجهز به سیستمAnti Pinch فرمان هیدرولیک سیستم صوتی مجهز به : رادیو RDS+ CD, با قابلیت اتصال بهCD Changer , کنترل از روی غربیلک فرمان, اتصال به تلفن همراه و 6 بلندگو

برف پاکن اتوماتیک + نماشگر کاهش سطح مایع مخزن شیشیه شورغربیلک فرمان با قابلیت تنظیم در چهار محو ر چراغ جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع چراغ مه شکن عقب چراغ مه شکن جلو زیر ارنجی جلو وعقبترمز(ABS) بانضمام سیستم (EBD) و (EBA)سیستم الکترونیکی پایداری در جاده (EPS)مجهز به 7 کیسه هوا کیسه هوا راننده و شاگرد 3 کیسه هوای جانبی 2 سیستم ضد سرقت (IMMOBILIZER)کروز کنترل (Cruise Control)


سیتروئن C5 جدید

اطلاعات فنی :

نوع موتور : EW10A

حجم موتور : 1997CC

تعداد سوپاپ :16

حداکثر قدرت: 138/6000 hp/rpm

حداکثر گشتاور : 195/4100 (N.m/rpm)

سیستم انتقال قدرت :گیربکس اتوماتیک

حداکثر سرعت :208

شتاب صفر تا : 9.8 ثانیه

زمان طی مسافت 1000 متر بدون دور خیز : 31 ثانیه

سیستم تعلیق :هیدرو اکتیو

ترمزها :جلو عقب دیسکی

حداکثر ظرفیت باک : 66 لیتر

وزن خالص : 1448Kg

رینگ و تایر : رینگ 15″ فولادی با تایر 15 195/65R


$ قیمت : حدود 50.000.000 تومان


© Carx1 با ویرایش خبرنامه خودرو

[+] گالری : تصاویر سیتروئن New C5

About these ads
  1. روزبه
    2009/05/24 در 23:17 | #1

    در تمام دنیا رسم است که جهت بهبود صنایح خود از هر قماش ایجاد رقابت مکنند الا در مملکت ما بنام حمایت از تولیدات داخل رانت خوار وابسته را از جیب مردم بیچاره فربه وفربهتر مکنند چرا کمی هم بفکر مردم باشید واز جیب انها همیت کنید کشوارهای فقیر همجوار را نگاه کنید بروید ببیند گمرک ورود اتوموبیل انها چقدر است واقعا حیران میشوید بالاتری درصد ورودی انها 25%است در حالی که هیچ قلم صادرات عمده ندارند حمایت از صنایح داخلی به چه قیمت فشار بیاورید کیفیت را بالا ببرند ظایعات را کم کنید مرقوبیت جنس را زیاد کنید دزدیها را قطح کنید همین 2 ماه پیش یکی از همکاران ما با ماشین ساخت داخل تصادف کرد میدانید تنها گوشش سالم مانده چرا حمایت از ساخت داخل به چه قیمت و چرا

  2. محمد
    2009/05/28 در 13:33 | #2

    سلام . ببين فقط ميتونم بهت بگم دمت گرم . واقعا چيزهاي خوبي ميزاري !!!
    ايشالله موفق باشي !!!

  3. payam
    2009/06/09 در 16:42 | #3

    salm kheyli mashine khobiye vali arzeshe in geymato nadare

  4. mohammad
    2009/06/23 در 12:32 | #4

    faghat iran 50 melyoone

  5. 2009/06/27 در 21:30 | #5

    تنها ماشینی هست که نسبت به امکاناتش تو ایران واقعا میارزه. قیمتش هم 56 تومنه.وقتی این ماشین رو با آزرا مقایسه کنین .. میبینین که خیلی سر تره…
    مخصوصا مصرف بنزین. اگه با هیوندا کوپه هم مقایسه کنین بازم سره. و این که مثل هیوندا ساخت کره نیست. ساخت فرانسه هست. پس بازم ارزش داره.

  6. محسن
    2009/07/05 در 10:15 | #6

    اين حرفو حديثا وعكسا واسه ما چه فايده وقتي كسي توان خريدشونداره،توي كيش خودمون يه ماشين تاپو ميشه با12يا13 ميليون خريد اما با اين جا قيمت 405 توليدسال 69 هم نميشه با هزار قرضو قوله سوارشد،يارو ميره يه پيكان49 ميخره كلي باهاش حال ميكنه تازه ميگه هنوزسقفش رنگ نخورده،تو خوابشم اين ماشينارو نميبينه،همش پولدارا حالشو ميبرن،تازهC5 واسشون عددي نيست،بيخيال بريم همون پرايــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــدوا خودمونوسوارشيم.

  7. آنـــــا
    2009/07/05 در 12:52 | #7

    سلام
    آفرين حال كردم ،MER300000 محســــــــــــــن جان……

  8. ღღ●• Д y L i Ñ •●ღღ
    2009/07/18 در 15:14 | #8

    delemun khun mishe baw ! berim hamun C5 e mamuliye khOdemunO savar shim :(

    • احسان
      2009/08/08 در 23:55 | #9

      shoma ke pole c5 mamuliro darid pas hatman mitonid new ham bekharid dige vase chi delet khon mishe.

  9. سعید
    2009/07/30 در 23:49 | #10

    به نظر من هم c5 ماشین خوبی هستش ولی ارزش اینو نداره که 50 میلیون پول پاش بخوابونی

  10. saeed
    2009/08/03 در 17:39 | #11

    salam avalan arz konam ke in khodro dar iran tavasote sherkate saipa dar 2 tip vared mishe ke gheymate in khodro tip1: 54300000 va tip2: 56800000 toman mibashad

  11. Saeed
    2009/08/03 در 17:44 | #12

    saniyan C5 dar iran manitor nadare

  12. احسان
    2009/08/08 در 23:48 | #13

    من که از بنز سی 550 هم بیشتر دوسش دارم. ولی چرانامردا انقدر گرون ادم کباب میشه وقتی میبینه تو فرانسه میتونه با حدود 15میلیون تومان سوار همچین ماشینی بشه ولی تو مملکت خودش با 56 میلیون.

  13. احسان
    2009/08/14 در 10:42 | #14

    سلام دوستان ماشین یک چیز صلیقه ای هستش به نظر من c5 ماشین اشغالیه فقط پراید

  14. بابک
    2009/08/20 در 13:20 | #15

    من ۲۰ روزی هست که یکیشو خریدام واقعأ بینزیرهست

  15. حمید
    2009/08/20 در 13:21 | #16

    با عرض سلام . پر شتاب ترین خودروی جهان بوگاتی ویرون شناخته شده نه نیسانی که شما معرفی کردید!!!!

  16. حامد فتحی پور
    2009/08/20 در 13:38 | #17

    به نظر من c5ماشین خوبی است چون قبلا خودم امتحان کردم .

  17. حمید رضا عمرانی
    2009/08/20 در 13:41 | #18

    البته c5 که من جز ماشینها حسابش نمیکنم چون خودم مرسدس s350 داشتم البته تجربه رانندگی با bmw 740li هم داشتم.

  18. 2009/08/21 در 03:26 | #19

    سلام به همگی.. فکر نکنم کسی از رانندگی با c5 جدید لزت نبره. این ماشین نسبت به رغبایی که داره خیلی سره .و به نظر من قیمت تیپ ۲ بالا تر از ۵۶.۷۰۰.۰۰۰ تومان می یرزه. به خاطره همینه که تو نمایشکاه ۶۵ میلیون.معامله میشه.? راحتی که این ماشین داره به خاطره اروپایی بودنش .با ماشین ۱۵۰.میلیونی برابره

  19. احسان
    2009/08/21 در 09:34 | #20

    سلام بر همه.c5 خودرویی زیبا و ایرودینامیک هستش با امکانات زیاد و خیلی ماشین خوبی به نظر من تنها نقطه ضعفش پیشرانه ان میباشه که اگر قدرت موتورش بیشتر بود خیلی بهتر میشد البته ارزش خریدش داره

  20. شایان
    2009/08/30 در 18:56 | #21

    2 مشکل دارد.1-قیمت زیاد نسبت به خودرو.2-قدرت کم

  21. وحید
    2009/08/31 در 14:28 | #22

    سلام آقا محسن.ممنون استفاده کردیم.فقط اگه می شد با ازارا هم مقایسه می کردی خیلی خوب بود.من واقعا موندم کدومشو بخرم

  22. 2009/09/01 در 12:12 | #23

    2 irade asasi, gheymatesh behesh nemiad. va inke shoma ba mazda 3 taghriban hameye emkanati ke in daro ro migiri ba 25-30 mellyun to jibet. taze motore mazda3 ghavitaram hast,,,,

  23. sattar
    2009/09/23 در 22:47 | #24

    ba salam khedmate hame 2stan bayad arz konam hame in bahsa be kenar vali genesis 1chize digas vali ba in vazee sokht adam harchi kam masraftar savar she behtare vali dar kol mashine khobie !

  24. پویا
    2009/10/05 در 14:02 | #25

    سیتروئن C5 فول با کولر —- 560/000/000
    سیتروئن C5 ساده —– 340/000/000

    آقا واقعا این قیمت ها رو این ها از کجاشون میارند؟؟؟؟

    واقعا این ماشن فولش هم بیشتر 30 نمی ارزه

  25. KAZEM
    2009/10/12 در 02:29 | #26

    ماشین به این خوبی ولی چرا موتور 2000 …………..؟؟؟؟

  26. ferrary
    2009/10/17 در 01:56 | #27

    مرسي . ولي با 55 م ميتوان تويوتا اوريون v6 با 280 اسب بخار قدرت و 3456 cc با كلي امكانات پيشرفته خريد يا azera . opiros .

  27. kave
    2009/10/22 در 11:44 | #28

    salam ta jai ke man khabar daram in mashin ba paye dizeli sakhte shode va behtarin hosni ke dare ine ke rekab va kafe mashin alominyum hast yani ta jai ke man az majale c5 khabar daram nesfe otaghe mashin ta 12 sal zemanat dare ke zang nazane yani beghole khodemun napuse

  28. kave
    2009/10/22 در 11:47 | #29

    dar zemn tanha iradi ke dare motoresh ba tavajoh be heykalesh ye khurde zaife

  29. shahram
    2009/12/02 در 20:35 | #30

    ممنون از اطلاعات.ولی مصرفش چقدره؟

  30. سامان
    2010/02/16 در 18:45 | #31

    چرا انقدر غلط های املایی در این وب سایت فراوونه! البته واضحه که تو ایران میزان سواد با میزان ثروت نسبت عکس داره D:

  31. shadi
    2010/06/06 در 16:16 | #33

    واقعا که قیمتش بهش نمی یاد!!!!ولی تو خوشگلی خدایش از ازرا خوشگلتره همینطور c5 قبلی.

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.
دنبال‌کردن

هر نوشتهٔ تازه‌ای را در نامه‌دان خود دریافت نمایید.

%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: