خانه > اخبار خارجی > تولید مجدد ژیان

تولید مجدد ژیان

حتماً شما نیز کانسپت سیتروئن Revolte را به خاطر دارید. کانسپتی که یادآور دو هدف اصلی سیتروئن از ارائه آن بود، اول نسل پیشرفته خودروهای کوچک شهری و دیگری گذری به گذشته‏ به یادماندنی مدل 2CV.

ژیان جدید

تولد 2CV یا همان ژیان خودمان به سال 1948 باز می‏گردد و برخلاف تصور بسیاری در بدو ورود به بازار خودرو آن زمان از نقطه نظر تکنولوژی ساخت و نوآوری صاحب سبک محسوب می‏شد. 2CV تحت تأثیر مکتب باهاوس (Bauhaus نام مدرسه‏ای در آلمان که به تاریخ 1919 تأسیس شد و توسط جمعی از بزرگان هنر و معماری که تأثیرات فراوانی در تمامی ابعاد هنری اروپا و دنیا داشت) طراحی و مهندسی شده بود و عنوان شاخص‏ترین خودروی تاریخ کمپانی سیتروئن را به خود اختصاص داد.

اکنون و پس از گذشت نزدیک به 60 سال از آن زمان، سیتروئن با ارائه اولیه تصاویر از طراحی‏های اولیه نسل جدید این خودرو به یاد ماندنی، توجه رسانه‏های خودرویی دنیا را به خود جلب کرده است. طراحی نسل جدید 2CV که بسیاری آن را جایگزین مدل C2 فعلی می‏دانند، در عین مدرن و به روز بودن، یادآور چهره کله اردکی نسل اولیه خویش است. عنوان جوجه اردک زشت 60 سال پیش به این خودرو داده شد، زمانی که سیتروئن بخش عمده‏ای از تولید 2CV را با رنگ سبز خاص وارد بازار نمود.

نسل جدید ژیان

2CV آینده از به روزترین تکنولوژی ساخت و تولید در کنار مدیریت هزینه ساخت بهره می‏گیرد و با توجه به بازار هدفی که برای این مدل و نسل فعلیش C2 مشخص گردیده، سعی شده تا قیمت تمام شده پایینی را برای مصرف‏کننده به ارمغان آورد. اما این نکته به بهای کاستن از کیفیت تولید، ایمنی و … تمام نشده است. بر طبق آخرین اخبار منتشره 2CV جدید مراحل پایانی طراحی، مدل‏سازی و ساخت نمونه‏های پیش تولید را پشت سر گذاشته و می‏رود تا قابلیت‏های خود را روی جاده و نه صفحه کامپیوتر به نمایش بگذارد. سعی شده تا مدل تولیدی با حداقل تفاوت‏های ظاهری نسبت به کانسپت به مرحله نهایی تولید برسد، هر چند وضعیت رکاب‏های جانبی در قسمت زیرین در عقب و کوچکی ابعاد درهای عقب نکته‏ای است که به نظر مورد بازنگری قرار خواهد گرفت. طول کلی 2CV جدید در حدود 3.5 متر خواهد بود و خلاء مابین دو مدل c1 و c3 را در خانواده سیتروئن پر خواهد کرد.

از آنجایی که هدف اصلی در این پروژه تولید نمونه دو و سه در بوده، به نظر می‏رسد معرفی نمونه چهار و پنج در با فاصله زمانی 6 ماه پس از معرفی نمونه دو در صورت پذیرد. 2CV جدید یا بهتر بگوییم C2 نسل آینده همانند رقیب جذاب و اغواگر ایتالیایی خود یعنی فیات 500، از سقف بازشو بهره‏مند خواهد شد و تأکید فراوان بر معرفی نمونه هیبریدی آن بیش از نمونه بنزین‏سوز، حکایت از عزم جدی سازنده در ارائه مدلی متفاوت از دیگر رقبا دارد. با نگاهی دقیق به تصاویر منتشر شده می‏توانید رگه‏هایی از طراحی نسل اول 2CV را در مدل آینده ببینید. در این سبک طراحی شما با نگاهی به گذشته اقدام به طراحی محصولی جدید اعم از خودرو، لوازم خانگی و … می‏نمایید، هر چند این سبک در مواردی همچون بیتل جدید با فروش بی‏سابقه‏ای برای تولیدکننده مواجه می‏شود اما از یاد نبریم در برخی موارد موفقیت چندانی را به همراه نخواهد داشت، همانند فورد GT که علیرغم تاریخچه‏ ای بی‏نظیر و با رعایت تمامی موارد، در نمونه Retro خود چندان نظرات مثبتی را به خود جلب نکرد.

© مجله ماشین