خانه > نمایشگاه ها, اخبار خارجی > موج ناامیدی در نمایشگاه ژنو 2009

موج ناامیدی در نمایشگاه ژنو 2009

هفتاد و نهمین نمایشگاه خودروی ژنو و دومین نمایشگاه خودروی سال 2009 میلادی از روز پنج شنبه پنجم ماه مارس آغاز به كار كرد.

در این نمایشگاه بيش از 100 مدل خودروی جديد به نمایش گذاشته شده است که اغلب خوروهای کم مصرف و هیبریدی هستند که به توصیه دولتمردان کشورهای صنعتی و گروه‌های دوستدار محیط زیست تولید شده‌اند. اغلب شرکت‌های خودروساز در این نمایشگاه شركت‌ کرده‌اند، زیرا در صنعت خودروسازی جهان ژنو از مهمترین نمایشگاه‌ها است. ولی تفاوت این نمایشگاه با نمایشگاه‌های دیگر این است که بحران بازار خودرو تمامی شرکت‌کنندگان را از بازاریابی و پیدا شدن مشتری برای تولیداتشان ناامید کرده است. یکی از کارشناسان بازار خودرو در این مورد گفت: «خودروهایی که برای عرضه در نمایشگاه طراحی و ساخته شده‌اند، صاحبان شرکت‌ها اطمینان دارند در بحران اقتصادی کنونی خریدار زیادی برای آنها وجود نخواهد داشت.» نمایشگاه ژنو محلی برای عرضه انواع خودروهای کم مصرف یا به اصطلاح جدید است و شرکت‌های خودروسازی با جدیدترین مدل‌های خود در آن حضور پیدا کرده‌اند. در این نمایشگاه جنرال موتورز از خودروی اوپل آمپرا پرده‌برداری کرد. این خودروی الکتریکی رقیبی برای خودروی ولت جنرال موتورز آمریکا محسوب می‌شود که به دلیل داشتن موتور هیبریدی بنزینی – برقی توان تولید برق بیشتری دارد. شرکت خودروسازی ولوو هفت مدل تازه برای عرضه در این نمایشگاه دارد. که یکی از پر طرفدارترین آنها خودروی C30 است. این خودرو از طرف کارشناسان خودرو و بازدیدکنندگان با استقبال بسیار زیادی روبه‌رو شد. این خودرو نیز شرایط فنی مشابه تویوتا پیروس دارد و یک خودروی هاچ بک نسبتا کوچک است. شرکت کیا یک خودروي کوچک هیبریدی عرضه کرده است که بسیاری از بازدیدکنندگان آن را تحول بزرگ صنعت خودروی کره جنوبی می‌دانند. این خودروی کوچک هیبریدی اولین خودروی هیبريدی تولید شده در کیا است. در این نمایشگاه خودروساز‌های لوکس نیز حضور دارند. به عنوان مثال شرکت پورشه خودروی
GT3ا 911 را تولید کرد که به دلیل ویژگی‌های متمایز قدرتی بیشتر از دیگر تولیدات این شركت‌ دارد. شرکت استون مارتین خودروی وان 77 را عرضه کرد و سخنگوی این شركت‌ لوکس اعلام کرد که تنها 70 دستگاه از این خودرو برای خریداران خاص تولید شده است. استین مارتین در صدد راه یافتن به بازار کشورهای در حال توسعه‌ای همچون چین، هند و برزیل است و انتظار می‌رود در آ‌ینده‌ای نه چندان دور تولیدات خود را برای ثروتمندان کشورهای خاورمیانه نیز بفرستد. مساله مهم در نمایشگاه خودروی امسال وضعيت دشوار خودروسازان آمریکا است. اینترنشنال هرالد تریبیون در این مورد نوشت: «سه خودروساز آمریکا در سال جاری میلادی یک گام اساسی به عقب برداشته‌اند. در سال گذشته مدیران ارشد سه شركت‌ آمریکایی هر یک با پرداخت میلیون‌ها دلار به ژنو سفر کردند، ولی گویا مشکلات اقتصادی امسال سبب شده است تا حتی مدیران ارشد در این نمایشگاه نیز شرکت نکنند.»

© دنیای اقتصاد

» سایت اختصاصی نمایشگاه خودرو ژنو

%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: