خانه > اخبار داخلی > تست جاده ای پژو 407 در ایران با موفقیت انجام شد

تست جاده ای پژو 407 در ایران با موفقیت انجام شد

خانواده 407 از بدو ورود به بازار به لطف طراحی جسورانه و شکیل ، خواص دینامیکی اسپرتی و چسبندگی عالی به جاده و همچنین برخورداری از قدمت طولانی و تاریخچه موفق سری 4 پژو که در سال 1934 به مدل 401 آغاز شدند ، خیلی زود طرفداران بسیاری در سراسر جهان پیدا کرد . در واقع طرح 407 تعاریف سنتی سدان های متوسط شهری را از نظر ابعاد و چابکی بازنویسی کرده است.

خصوصیات ظاهری پژو 407 برگرفته از چهره حیوانات وحشی است

خصوصیات ظاهری پژو 407 برگرفته از چهره حیوانات وحشی است

آنچه که به عنوان پژو 407 به بازار مصرف کشورمان عرضه می شود محصولی است از کشور فرانسه که با تولید بیش از 800 هزار دستگاه خودرو توانسته است جوایز متعددی را به خود اختصاص دهد. پژو 407 برای نخستین بار در آوریل 2004 با دو مدل به بازار عرضه گردید و به دلیل طراحی ممتاز و کیفیتهای گوناگون و داشتن 5 استاندارد ایمنی سرنشین ، از شرکت Encap در فرانسه به عنوان تاکسی سال معرفی شد و قابلیت مصارف تجاری آن نیز در سال 2007 با تصاحب دو جایزه در آلمان بیش از گذشته آشکار گردید، کسب محبوبیت و مقبولیت پژو 407 در کشورهای اسپانیا ، اکراین ، اتریش و لهستان موجب انتخاب آن به عنوان خودروی سال و در کشورهای حوزه خلیج فارس به عنوان بهترین خودروی خانواده شد.

مسئولین این شرکت خودروساز معتقدند، موفقیت 407 در تسخیر بازارهای جهانی به دلیل ایمنی بالا ، طراحی زیبا ، استیل منحصر به فرد ، تسلط خودرو بر جاده، استحکام فوق العاده و بدنه قوی و دینامیک خاص آن می باشد.

لازم به ذکر است مزیت بارز این خودرو که در میان رقبا جایگاهی بی نظیر به آن می دهد ارزش بالای آن هنگام فروش دست دوم و هزینه های پایین راندن و نگهداری آن است که این دلایل گواهی بر قابلیت اطمینان بالای آن می دهد.

شرکت سیتکو به عنوان نماینده انحصاری پژو ، وابسته به ایران خودرو در زمینه واردات 407 در سال 87 فعالیت خود را آغاز نمود و شهر اصفهان را به عنوان مرکز تست جاده پژو انتخاب کرد . به گفته آقای فابر ، مدیر عملیات بین الملل پژو دلیل انتخاب اصفهان به عنوان مرکز تست پژو، جاذبه های توریستی ، کوههای اطراف ، جاده های خلوت و پیچ در پیچ و در عین حال وجود تنها نماینده فعال شرکت سیتکو با بیش از 40 سال سابقه فعالیت در صنعت خودرو می باشد.

مدیر عملیات بین الملل پژو در ایران با بیان اینکه در حال حاضر به منظور ورود این خودرو به بازار ایران تصمیم بر آن شده که 407 سدان با موتور بنزینی 2.0 با دو نوع گیربکس اتوماتیک و دنده ای وارد ایران شود اظهار داشت: این خودرو در قالب رنگهای سفید یخی ، خاکستری ، مشکی ، نقره ایی و قرمز در کشور عرضه می گردد.

با توجه به اینکه شکل آیرودینامیک خودرو ، فرمان برقی و سیستم تهویه کمپرسور خارجی به کاهش مصرف سوخت کمک شایانی می کند. مصرف سوختی حدود 8.1 لیتر در 100 کیلومتر و کاهش گاز مونوکسید کربن به 192 گرم در کیلومتر نشان از احترام کمپانی سازنده این خودرو به محیط زیست دارد بدین نحو که این وِیژگی در بخش M2 بازار بسیار قابل توجه بوده و 407 را در بهترین سطح ممکن قرار می دهد.

از نظر طراحان ساخت این خودرو ، خصوصیات ظاهری پژو 407 برگرفته از چهره حیوانات وحشی است که در طراحی چراغ و جلو پنجره آن از چشم و دهان این حیوانات الهام گرفته شده و به آن زیبایی بی نظیری بخشیده است، همچنین وجود شیشه شیب دار که موجب افزایش مضاعف نور اتاق ماشین و ایجاد فضای مناسب در مقابل سرنشینان می باشد از دیگر خصوصیات طراحی این خودرو می باشد.

نصب سنسورهای نامحسوس در سپر عقب و جلو خودرو و همچنین وجود پخش کننده هوا در زیر سپر عقب خودرو که باعث دینامیک شدن آن می شود ، برای 407 شهرتی جهانی دست و پا کرده است.

به گفته فابرِ مدیر عملیات بین الملل پژو ، شرکت سازنده پژو در حال بررسی تولید خودروی MO به عنوان جایگزین پژو 405 بوده و از برنامه های آتی این شرکت می توان به تولید خودروی 207 با پلت فرم 206 و تولید خودروی 7 نفره LCV مشابه خودروی پژو Partner ساخت ترکیه اشاره نمود.

لازم به ذکر است که هدف از تأسیس سیتکو واردات خودرو بوده و صد در صد سهام آن متعلق به ایران خودرو است ، که برنامه های آتی آن واردات سایز کوچک پژو 307 و خودروهای جدید در سبک SUV است .

© منبع خبر

%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: