خانه > اخبار داخلی > آغاز ثبت نام طرح جديد نوسازی خودروهای فرسوده از 12 بهمن

آغاز ثبت نام طرح جديد نوسازی خودروهای فرسوده از 12 بهمن

قائم مقام ستاد نوسازي ناوگان حمل و نقل کشور گفت: مرحله جديد طرح نوسازي خودروهاي فرسوده مدل 56 به پائين داراي پلاک ملي از 12 بهمن به مدت 10روز در کشور اجرا مي شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر، سيد مهدي هاشمي در نشستي خبري افزود: مالکان اين خودروها براي ثبت نام بايد به يکي از مراکز اسقاط و بازيافت و يا نمايندگي هاي ايران خودرو مراجعه کنند و اولويت با افرادي است که زودتر نام نويسي کنند.

وي گفت: بر اساس تفاهمات انجام شده ميان اين ستاد و بانک مرکزي، بانک هاي عامل موظفند براي 160 هزار خودرو سواري و وانت تسهيلات جايگزيني پرداخت کنند.

وي با بيان اينکه مدت زمان ثبت نام اين طرح تمديد نمي شود، گفت: در اين طرح براي هر متقاضي بين 5 تا 10 ميليون تومان تسهيلات با نرخ 12 درصد در نظر گرفته شده است.

معاون بازاريابي و فروش شرکت ايران خودرو نيز در اين نشست گفت: اين شرکت در تهران 5 روزه و در ساير شهرستان ها 10 روزه خودرو جديد را به متقاضيان شرکت کننده در اين طرح،‌ تحويل خواهد داد.

علي اصغر سرايي نيا افزود: اگر متقاضيان درخواست يکي از خودروهاي روآ، وانت ،‌ پژو 405 و سمند با آبشن بالاتر را داشته باشند حداکثر در مدت يک ماه خودرو آنها تحويل داده مي شود.

قائم مقام ستاد نوسازي ناوگان حمل و نقل کشور در ادامه گفت: در اجراي اين طرح هر يک از بانک هاي ملي، ملت، تجارت و سپه 35 هزار فقره تسهيلات و بانک صادرات نيز 20 هزار فقره تسهيلات ارائه مي کند.

وي گفت: پيش بيني مي شود در اين مدت 10 روزه بيش از 200 هزار نفر از مالکان خودروهاي فرسوده براي ثبت نام مراجعه کنند.

هاشمي افزود: ارزش خودروهاي اسقاطي حدود يک ميليون تومان برآورد مي شود و با توجه به نوع خودروهاي درخواستي متقاضيان تسهيلات پرداخت و بقيه قيمت خودرو نيز به صورت نقد از مالکان دريافت مي شود.

وي گفت: بانک ها موظفند در مدت يک هفته پس از تکميل پرونده ،‌ چک را در وجه شرکت ايران خودرو صادر و تسهيلات را پرداخت کنند.

وي تاکيدکرد: اگر مالکان اين خودروها در مدت زمان نام نويسي، براي ثبت نام و نوسازي خودروهاي خود اقدام نکنند، بر اساس هماهنگي هاي انجام شده با راهنمايي و رانندگي، از تردد اين خودروها در سال آينده جلوگيري و کارت سوخت آنها نيز باطل مي شود.

وي با بيان اينکه همچنين 50 هزار دستگاه خودروي فرسوده دولتي نيز بايد اسقاط و نوسازي شود، اضافه کرد: اگر سازمان ها و دستگاه هاي دولتي اقدام به اسقاط خودروهاي فرسوده خود نکنند اجازه خريد خودرو جديد به آنها داده نمي شود.

هاشمي گفت: براي نوسازي خودروهاي فرسوده دولتي تسهيلات خاصي پرداخت نمي شود اما درازاي هر کيلو گرم خودروي فرسوده مبلغ 800ريال به سازمان ها و نهادهاي دولتي پرداخت مي شود.

قائم مقام ستاد نوسازي ناوگان حمل و نقل کشور گفت: بر اساس آخرين آمار بيش از 265 هزار متقاضي در سراسر کشور وجود دارند که مشمول اين طرح مي شوند.

هاشمي افزود: در سه سال گذشته بيش از 650 هزار خودروي فرسوده از ناوگان خارج و نوسازي شده است که در مقايسه با سال هاي قبل از آن افزايش قابل توجهي داشته است.

وي گفت: بيش از يک ميليون و 300 هزار خودروي سواري و وانت فرسوده در کشور داريم و اميدواريم تا پايان سال 1390 نوسازي و از رده خارج شود.

هاشمي افزود: همچنين قراردادي با شرکت سايپا امضا کرده ايم که بر اساس آن 140 هزار دستگاه خودروي فرسوده تا تير 1389 اسقاط و نوسازي خواهد شد.

وي گفت: استان هاي تهران،‌ اصفهان،‌ خراسان رضوي،‌کرمان،‌آذربايجان شرقي و فارس داراي بيشترين خوردوهاي فرسوده در کشور هستند.

قائم مقام ستاد نوسازي ناوگان حمل و نقل کشور افزود: مالکان خودروهاي فرسوده مدل 57 تا 62 نيز که داراي برچسب تسجيل هستند، مي توانند با استفاده از يکي از روش هاي نقدي و يا نقد و اقساط که هم اکنون نيز درحال اجراست خودرو خود را نوسازي کنند.

هاشمي افزود: دارندگان تاکسي هاي فرسوده مدل 74 به پائين نيز مي توانند از هفته آينده براي نوسازي خودرو خود اقدام کنند.

وي با بيان اينکه در تهران 12 هزار دستگاه تاکسي فرسوده وجود دارد، گفت: براي نوسازي اين تاکسي ها بانک هاي تجارت،‌ ملي،‌ سپه و صادرات براي هرخودرو 5 ميليون تومان تسهيلات با سود 7 درصد پرداخت مي کنند.


خبر تکمیلی : جزئيات طرح جديد جايگزينی خودروهای فرسوده با وام 5 تا 10ميليون تومانی

جهت اطلاع از جدیدترین اخبار خودروهای فرسوده به این صفحه مراجعه نمایید

  1. امین
    2010/01/27 در 08:20

    با سلام
    وقتی 8 ماه پیش اعلام کردند خودروهای شخصی بالای 25 سال فرسوده هستند و از تررددشون جلوگیری میشه و باید به مراکز اسقاط مراجعه و ثبت نام کنند ماها این کارو انجام دادیم ودر طرح جایگزین ثبت نام و ماشینمون رو تحویل مرکز اسقاط دادیم ! حالا !!!! بعد از گذشت 8 ماه از سردرگمی تو وب سایتهای تبصره 13 و خبرگزاریها اعلام میکنن فقط خودروهای مدل 56 و پایینتر وام و تسهیلات جایگزینی ده میلیون تومانی میگیرند !!!! و امثال من باید چیکار کنند ؟ پس مدلهای 57 تا 62 که فرسوده اعلام شدن و فقط یه گواهی اسقاط الان دستشونه و منتظر طرح جایگزینن چی ؟ من از این ماشین خرج زن و بچه میدادم و تا حالا بیکارم و روی ماشین مردم تو آژانس کار میکنم ! وام بازپرداختش خوبه اما ما ها چی کار کنیم؟

  2. علی
    2010/01/27 در 10:02

    آقا این که میگید خودروهای مدل 57 تش 62 پس چرا ژیان مدل 57 من رو در این طرح قبول نمیکنن

  3. 2010/01/27 در 10:32

    پس تکلیف اونهایی که برچسب تسجیل دارند چی میشه؟خوب اگه پول داشتیم که میرفتیم نقدی عوض میکردیمو منت هیچکس را نمیکشیدیم.چرا در استفاده از تسهیلات تبعیض قائل میشین؟

  4. 2010/01/27 در 12:22

    اگه کسی ماشین فرسوده خارجی داره من دنبال یه ماشین واسه استفاده شخصی میگردم و میتونم با قیمت بالاتر از طرح تعویض بخرم. بیشتر دنبال ماشین آلمانی یا آمریکایی هستم ولی اگر چیز دیگری هم باشه مشکلی نیست.
    اگه کسی خواست مدل و عکس ماشینشو واسم بفرسته: pr0gramm3rz@yahoo.com

  5. مهدی
    2010/01/27 در 15:45

    این طرح تا چه مدل از ماشینهای خارجی را شامل میشود

  6. 2010/01/31 در 21:50

    اين كارايي كه مي كنيد فايده اي داره يا نه مي دونيد چرا مي پرسم؟برا اين كه شما كه اين پيكاناو…را اسقاط مي كنيد كسي كه زندگي خودشو با اين قراضه امرار معاش مي كنه بهد از اين كه گرفتيد چيكار بايد بكنه؟

  7. حمید
    2010/02/01 در 10:30

    لطفااسمش رابگزارید طرح فروش اجباری ایران خودرو

  8. نینا
    2010/02/01 در 12:43

    من هر جایی برای ثبت نام گشتم جیزی که برای ثبت 12 بهمن به بعد باشه پیدا نکردم لطفا کمکم کنید

  9. علي
    2010/02/01 در 12:43

    من امروز رفتم ايران خودرو با برگه اسقاط ولي گفت اين طرح را گذاشتند براي كسايي كه خودرو خودشونو تحويل ندادند و شامل حال شما نميشه بايد روند اسقاط از طريق نمايندگي توي اين تاريخ باشه….مردم را گذاشتند سر كار اين چه وضعي درست كردند چرا تكليف ماها را روشن نميكنند من الان دو ماهه خودرو را تحويل دادم رفتم طرح جايگزين را عوض كنم نقدي كنم ديگه 1500 ميليون نقدي را هم نميدند….

  10. علي
    2010/02/01 در 12:45

    علي :من امروز رفتم ايران خودرو با برگه اسقاط ولي گفت اين طرح را گذاشتند براي كسايي كه خودرو خودشونو تحويل ندادند و شامل حال شما نميشه بايد روند اسقاط از طريق نمايندگي توي اين تاريخ باشه….مردم را گذاشتند سر كار اين چه وضعي درست كردند چرا تكليف ماها را روشن نميكنند من الان دو ماهه خودرو را تحويل دادم رفتم طرح جايگزين را عوض كنم نقدي كنم ديگه 1.5 ميليون نقدي را هم نميدند….

  11. امین
    2010/02/22 در 10:56

    سلام امروز چهارم اسفند 1388 هست یعنی فردا تمدید مهلت ثبت نام جایگزینی تا 56 هم تموم میشه
    من ماشینم مدل 57 هست گواهی اسقاط شو واسه طرح جایگزین در تاریخ 16 دیماه 88 گرفتم که بتونم از تسهیلات واماستفاده کنم اما مکررا با مراجعه به مراکز اسقاط و کارگزاری خودروهای فرسوده تهران 02188514531-4 و نمایندگی های ایران خودرو که مراجعه کردم میدونین چی میگن : میگن شما نباید از طریق مراکز اسقاط اقدام میکردی وماشین تو اسقاط میکردی باید میدادیش به نمایندگی ایران خودرو !!! میدونین چرا ؟ چون گواهی اسقاط ماشینم دستم بودو آماده ثبت نام !!!! بعد از پیگیری میگن چون تو طرح جایگزینی وام دولتی ثبت نام کردم و مدل ماشینم 57 هست این تسهیلات هم تا 57 هست پس شامل من نمیشه و حالا حتی طرح نقدی هم نمیتونم شرکت کنم ! این یعنی کلاه برداری توروز روشن ! ای خدا وقتی گواهی اسقاط نداری میگن باید بگیری ! وقتی داری میگن شاملت نمیشه ! حالا من موندم و پای پیاده !!!

  12. امین
    2010/02/22 در 10:59

    کسی مثل من هست؟

  13. علي
    2010/02/25 در 12:26

    امروز پنج شنبه 5اسفند88 ماشينم راثبت نام كردم و خوشحال رفتم بانك وام بگيرم گفتند كه وام كجا بود؟ هنوز ابلاغيه وام خودرو فرسوده نيومده؟ كي مياد؟ خدا ميدونه!! خوشبحال كسي كه خودروش رو تحويل نداده اي كاش ماشينم را آتش ميزدم و تحويل نمي دادم؟

  14. 2010/02/27 در 09:28

    دوستان سلام !
    امروز شنبه 8 اسفندماهه
    من در روز 29/10/1388 رفتم به شرکت اسقاط توی میدون چمهوری و ثبت نام کردم برای نیسان وانت مدل 54 که تازه تعمیرش کرده بودم و حدود 400 هزار تومن خرجش کرده بودم ، ماشینم روپا بود و باهاش داشتم خرج زن و بچه هامو در میاوردم.. توی روز 29 دیماه کار ثبت نام ماشین فرسوده من انجام شد ، اومدم بیکار خوابیدم خونه تا زنگ بزنن ببرم ماشینو بدم سرشو ببرن. هفت – هشت روز که گذشت اعلام کردن توی دهه فجر 5 روزه ماشین میدن کلی خوشحال شدیم ، پاشدم رفتم به شرکت اسقاط که مطمئن بشم شرایط من به این دهه فجر میخوره یا نه. که اونجا بهم گفتن این طرح از 12 بهمن شروع میشه و شما ماشینتو بعد از 12 بهمن تحویل اسقاط بدی شرایط گرفتن وام 10 میلیونی و تحویل خودروی جایگزین در 5 روز را داری . منم خیالم راحت شد اومدم خونه ، و هفت روز بعد که شده بود 13 بهمن ماه بردم خودروی فرسودمو تحویل دادم و بعداز چهار – پنج روز در 19 بهمن 88 برگه اسقاط تأیید شده ماشینم توی دستم بود،
    از اینجا به بعدش جالب میشه بخونید : همون روز که برگه اسقاط رو گرفتم توی شرکت اسقاط ( به اسم زرین کوب آسیا) بهم گفتن اگه ضامنت حاضر باشه هفت-هشت روزه خودروی جایگزینتو تحویل میگیری، حالا بدو برو نمایندگی ایران خودرو ، از اونجا کلی تشکر کردم و اومدم اولین نمایندگی بعد از یک ساعت و نیم فک زدن جوابشون این شد که شما مشمول این طرح نمیشی ! – آخه چرا ؟ – برو از همونجایی که ماشینتو دادی بپرس چرا . – حالا شما لطف کن بهم بگو چرا که دیگه من این همه راهو نرم تا جمهوری، – آقای عزیز من اطلاع ندارم برو از همونجایی که ماشینتو تحویل دادی بپرس . – شما از چی اطلاع نداری این برگه اسقاطم اومدم توی نمایندگی ماشین جایگزینمو انتخاب کنم و شما میگی اطلاع ندارم من الآن چیکار کنم به خدا سرم شدیدأ درد گرفته .نمیتونم سر پا وایسم — این دیالوگ بین من و کارمند ایرانخودرو گذشت بعدش یه آقایی از اون پشت میز عقبی اومد جلو فهمیدم که رئیس اونجاست برگه اسقاط منو گرفت نگاه کرد و گفت شماقبل از 12 بهمن ثبت نام کردی و نمیتونی از این طرح استفاده کنی.

    حالا شما هایی که مسلمونین و وجدان دارین بگین منی که 10/29 فقط به شرکت اسقاط مراجعه کردم وهیج چیزی نه دادم نه گرفتم – و در 11/8 مراجعه کردم و بهم گفتن دوازدهم به بعد بیا – ودر 11/13 خودروی فرسودمو تحویل شرکت دادم – و در 11/19 با برگه اسقاط مهر و امضاء شده به نمایندگی ایران خودرو مراجعه کردم جرا نمیتونم از این طرح استفاده کنم.

  15. جواد
    2010/03/12 در 01:35

    سلام.من ماشینمو در تاریخ 13/11/88برای جایگزین در نمایندگی ایران خودرو ثبت نام کردم.در تاریخ 18/11/88 به مرکز اسقاط واقع در کیانمهر کرج جنب زندان غزل حصار تحویل دادم ودر همان روز برگه اسقاط مو به همان نمایندگی که ثبت نام کرده بودم تحویل دادم وگفتند تماس میگیریم.الان یک ماه تموم که از ثبت نامم میگذره هرچی هم به نمایندگی مراجعه میکنم میگن هنوز اعلام نشده تا مه هقدام کنیم.پس چی شد قول مسولین که میگفتند در تهران 5روزه ودر شهرستان 10 روزه ماشینو تحویل میدیم!!!!

    • جواد
      2010/03/23 در 03:22

      جواد :سلام.من ماشینمو در تاریخ 13/11/88برای جایگزین در نمایندگی ایران خودرو ثبت نام کردم.در تاریخ 18/11/88 به مرکز اسقاط واقع در کیانمهر کرج جنب زندان غزل حصار تحویل دادم ودر همان روز برگه اسقاط مو به همان نمایندگی که ثبت نام کرده بودم تحویل دادم وگفتند تماس میگیریم.الان یک ماه تموم که از ثبت نامم میگذره هرچی هم به نمایندگی مراجعه میکنم میگن هنوز اعلام نشده تا مه هقدام کنیم.پس چی شد قول مسولین که میگفتند در تهران 5روزه ودر شهرستان 10 روزه ماشینو تحویل میدیم!!!!

  16. 2010/03/19 در 04:26

    مسئول و مدیر این سایت ( خودرو وردپرس ) خسته نباشید

    شما که در سایت خودتان محلی برای درج نظر و دیدگاه بازدید کننده های گول خورده از طرف شرکتهای اسقاط قرارداده اید ، لطفأ یک پرسوجو کرده و جایی پیدا کنید که این هم وطنانی که مثل من وسیله ای که باهاش خرج زن و بچه میدادن را از دست دادن بتونن صداشونو به گوش آقایانی که 5 روزه میخواستن ماشین بدن برسونن.
    شما خودتون فضای اینترنتی و دامین شخصی داری و میتونی ف – ی – ل – ت – ر – ش – ک – ن – شخصی درست کنی ، ما ها که با این سرعت دیالآپ هر چی برای سرچ میزنیم صفحه ( دسترسي به اين سايت امکان پذير نمي باشد ) برامون باز میشه و دستمون از همه جا کوتاه شده .

    خدا اینهایی رو که زندگی آدمهایی مثل من رو فلج کردن ………..کنه. انشاالله !

  1. No trackbacks yet.
دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.
