خانه > اخبار داخلی > پنج میلیون تومان تسهیلات به فرسوده‌های سایپا

پنج میلیون تومان تسهیلات به فرسوده‌های سایپا

سایپا در طرح نوسازی خودروهای فرسوده با تسهیلات پنج میلیون تومانی حضور خواهد یافت.

حسین هاشمی معاون نوسازی ناوگان حمل‌ و نقل ستاد مدیریت حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت با بیان این مطب اظهار داشت: پیش از آغاز تعطیلات نوروزی توافقات نهایی میان بانك مرکزی و شرکت سایپا به منظور تامین تسهیلات بانکی نهایی شد و بر اساس توافقات صورت گرفته مقرر گردید، در ابتدای امر از مجموع 140هزار تعهدی که برای این شرکت در نظر گرفته شده بود، بانک صادرات تسهیلات نوسازی 65هزار خودروهای فرسوده را تا سقف 5 میلیون تومان، با بهره 12 درصد تامین کند.

وی ادامه داد: با توجه به نهایی شدن حضور بانک صادرات در طرح نوسازی، مذاکرات با سایر بانک‌های عامل برای تامین مابقی تسهیلات همچنان ادامه دارد.

اظهارات معاون نوسازی ناوگان حمل‌ و نقل ستاد مدیریت حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت در خصوص تخصیص تسهیلات پنج میلیون تومانی برای طرح نوسازی خودروهای فرسوده شرکت سایپا در حالی است که پیش از این سقف تسهیلات برای طرح نوسازی 10 میلیون تومان در نظر گرفته شده بود.

هاشمی در این خصوص می‌گوید: اختلاف قیمتی میان محصولات دو شرکت ایران خودرو و سایپا موجب شد تا سقف تسهیلات برای ایران خودرو 10 میلیون تومان و برای سایپا پنج میلیون تومان در نظر گرفته شود.

معاون نوسازی ناوگان حمل‌ونقل ستاد مدیریت حمل‌ونقل و مدیریت مصرف سوخت همچنین در پاسخ به این پرسش که شرکت سایپا چه زمان وارد طرح نوسازی خودروهای فرسوده خواهد شد، اظهار داشت: احتمالا سایپا از اواخر فروردین‌ماه و پس از ارسال بخش‌نامه بانک مرکزی به بانک‌های عامل وارد طرح نوسازی خواهد شد.

© دنیای اقتصاد

جهت اطلاع از جدیدترین اخبار خودروهای فرسوده به این صفحه مراجعه نمایید


  1. مهدی
    2010/04/07 در 19:12

    باسلام جزءاولین کسانی بودم که ثبت نام کردم اما بدلیل سهل انگاری نمایندگی انتخاب خودرو صورت نگرفت الان میگویند شما باید صبر کنید تا مرحله بعدی .لطفا شما جواب درست و کامل به من بدهید تا از این معلقی خلاص شوم . با تشکر و خسته نباشید

  2. یدالله ظاهر ارا
    2010/04/17 در 15:17

    با سلام من مالک یک دستگاه تویوتاسواری کرونا مدل 1978 اواخر سال قبل اعلام شد شما تا اخر بهمن88 مهلت داریدتا جهت استفاده از تسهیلات جایگزین خودروی خودراتحویل دهیدوگرنه سال89 از ترددخودروی شما جلوگیری شده وکارت سوخت تیز باطل می شود من نیز ان را تحویل دادم جهت طرح جایگزین ولی بعد از یکماه تماس گرفتند وگفتند چون مدل 57است شامل شما نمی شود ومی توانید وجه نقد بگیرید سئوال من این است چرا همان زمان نگفتند 56به ماقبل برای جایگزین شدن وحالا میگویندباید صبر کنم شاید این دفعه شامل 57 شود امیدوارم کمک کنید ممنمون از شما

  3. علي
    2010/08/19 در 13:10

    باسلام من يك خودرو ژيان مدل57دارم كه از سال 85 براي ثبت نام اقدام كرده ام ولي ميگويند ژيان در هيچ طرحي نه نقدي و نه جايگزين انجام نميشود در حالي كه آقاي هاشمي قائم مقام نوسازي ناوگان حمل و نقل در تاريخ2اسفند 88 اعلام كردند كه طرح نقدي ژيان آغاز شده و به مراكز اسقاط مراجعه كنيد ولي با مراجعه به اين مراكز اعلام ميكنند چيزي به آنها اعلام نشده لطفا مرا راهنمايي كنيد كه تكليف من چيست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/آيا اين ماشين در اين كشور توليد نشده؟؟؟؟؟؟؟؟چرا در رسانه ها حرف ميزنند ولي عمل نميكنند؟؟؟؟؟من فقط ميخواهم ماشينم اسقاط شود به هر قيمتي كه ميخواهند بردارند فرقي نميكند فقط اسقاط كنند كه به صورت قانوني باشد وگرنه من ميتوانم به صورت آهن بفروشم فقط ميترسم بعدا مشكل ايجاد كند برايم لطفا مرا راهنمايي كنيد

  1. No trackbacks yet.
دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.
