خانه > اخبار داخلی > برای دريافت تسهيلات ‪ ۵۰‬تا ‪ ۷۰‬ميليون ريالی خودروهای فرسوده يك ضامن كافی است

برای دريافت تسهيلات ‪ ۵۰‬تا ‪ ۷۰‬ميليون ريالی خودروهای فرسوده يك ضامن كافی است

قائم مقام ستاد نوسازي خودروهاي فرسوده گفت: به منظور بهبود شرايط دريافت تسهيلات بانكي جهت نوسازي خودروهاي فرسوده، با هماهنگي انجام شده با بانك مركزي، تعداد ضامن‌ها براي دريافت تسهيلات ۵۰تا ۷۰ميليون ريالي از دو نفر به يك نفر كاهش يافت.

به گزارش ايرنا، محمدرضا رجبي در عين حال اظهار داشت: براي دريافت صد ميليون ريال تسهيلات، ارايه دو ضامن ضروري است قائم مقام ستاد نوسازي خودروهاي فرسوده با بيان اينكه اين تصميم ممكن است به بانك‌ها اعلام نشده باشد، گفت: تصميم‌گيري در اين خصوص از طريق بانك مركزي جمهوري اسلامي صورت گرفته است و به محض ابلاغ به بانك‌ها قابليت اجرايي دارد.

وي خاطر نشان كرد: ضامن معتبر نيز كه تا پيش از اين كارمندان رسمي بودند طبق اين تصميم مي‌توانند افراد خوش حساب بانكي باشند.

وي با اشاره به اينكه تسهيلات بانكي براي خودروهاي فرسوده در سال جديد پرداخت نخواهد شد، گفت: با توجه به كمبود امكانات براي ارايه تسهيلات، لازم است متقاضيان در طرح نقدي يا نقد و اقساط شركت كنند.

وي افزود: بسياري از افراد در طرح نقدي فرسوده كردن خودروها، مبلغ خود را دريافت كرده اند.

وي تصريح كرد: طرح نقدي براي ارايه خودروهاي فرسوده همچنان پابرجاست و مشمول هيچ شرايطي نيست و متقاضيان مي‌توانند با شركت در اين طرح، مبلغ ارزش خودروي فرسوده خود را دريافت كنند.

قائم مقام ستاد نوسازي خودروهاي فرسوده اضافه كرد: در طرح نقد و اقساط ، ۳۰هزار نفر ثبت نام كرده‌اند كه از اين تعداد، ۱۲هزار نفر در مراحل پاياني براي دريافت خودرو قرار دارند.

وي همچنين با اشاره به ثبت نام ۱۰۹هزار دستگاه خودروي فرسوده از ۱۲بهمن تا ۲۲بهمن سال ۸۸گفت: از اين تعداد، ۲۰هزار مغايرت اطلاعاتي وجود داشت و همچنين ۱۰هزار خودرو به ثبت نام اضافه شد كه ۵۸هزار و ۵۰۰نفر از طريق مراكز اسقاط خودرو فراخوانده شدند.

اين مقام مسوول در ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت كشور اضافه كرد: ۴۶هزار و ۵۰۰نفر نيز با مراجعه به مراكز اسقاط خودرو، خودروي خود را تحويل دادند و پس از پذيرش توسط كارشناسان راهنمايي و رانندگي، اصالت خودروي آنها بررسي شد.

رجبي خاطر نشان كرد: اكنون، ۳۶هزار و ۹۰۰دستگاه خودرو اسقاط شده است و با دريافت وام از طريق ايران خودرو، خودروي جايگزين دريافت كرده اند.

وي يكي از ايرادات افراد شركت‌كننده در اين طرح را صحيح نبودن اطلاعات وارده اعلام كرد و گفت: در صورت دقت در ورود اطلاعات، فرايند زودتر به انجام خواهد رسيد.

قائم مقام نوسازي ناوگان خودروهاي فرسوده همچنين از دريافت پيش فاكتور توسط دارندگان ۲۱هزار دستگاه خودروهاي فرسوده خبر داد و گفت: اين دسته از متقاضيان براي تكميل اطلاعات و واريز وجه بايد بخشي از مانده مبلغ خود را تامين كنند.

رجبي افزود: روزانه ۱۰۰تا ۲۰۰نفر از متقاضيان به صورت تصادفي انتخاب مي شوند و مشكلات پيش روي آنان توسط ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت كشور بررسي مي‌شود.

وي با تاكيد بر اينكه براي استفاده از تسهيلات لازم است خودرو تردد كند، گفت: به دليل اينكه تسهيلات ارايه شده به اين دسته از افراد، از بودجه كشور و جيب مردم است، لازم است تنها نوسازي در بخش خودروهايي كه در معابر تردد مي‌كنند، صورت گيرد.

رجبي با اعلام فرسوده كردن دو هزار و ۵۰۰دستگاه ميني بوس برون شهري تا پايان سال جاري، اظهار داشت: طرح‌هايي مربوط به خروج ميني بوس‌هاي برون شهري در حال اجراست كه با توجه به هماهنگي‌هاي انجام شده با بانك صادرات و سازمان راهداري ، انجام خواهد شد.

وي افزود: كمك هزينه‌هايي نيز براي دارندگان اين وسايط نقليه از سوي راهداري در نظر گرفته شده است.

قائم مقام ستاد نوسازي خودروهاي فرسوده همچنين در مورد اسقاط خودروهاي فرسوده دولتي گفت: برابر آيين نامه دولت، خودروهاي دولتي پس از فرسوده شدن به مزايده گذاشته نمي‌شوند و ارگان‌هاي دولتي موظف به از رده خارج كردن سه خودروي فرسوده براي جايگزيني يك خودرو هستند.

اين مقام مسوول در ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت كشور همچنين در مورد اسقاط موتورسيكلت‌هاي فرسوده تصريح كرد: به دليل نبود اطلاعات دقيق از موتورسيكلت‌ها تاكنون اقدامي در اين مورد صورت نگرفته است.

وي خاطر نشان كرد: با توجه به آغاز طرح شماره‌گذاري موتورسيكلت‌ها توسط راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي، مي‌توان پس از پايان مراحل شماره گذاري، اسقاط اين وسايط نقليه را نيز آغاز كرد.

رجبي اضافه كرد: توليدكنندگان موتورسيكلت بايد به ازاي ۳۰درصد از توليدات خود، اسقاط موتورسيكلت داشته باشند.

به گفته وي، براساس تاييديه نيروي انتظامي در سال ۱۵۸ ،۸۸هزار خودرو اسقاط شد.

قائم مقام نوسازي ناوگان حمل و نقل عمومي با اشاره به افزايش ۱۶درصدي اسقاط خودروهاي فرسوده در سه ماه گذشته گفت: مطابق تاييديه نيروي انتظامي در اين مدت، ۳۲هزار و ۵۰۰دستگاه خودروي فرسوده از ناوگان حمل و نقل عمومي خارج شد.

وي تصريح كرد: با توجه به طرح‌هاي ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت كشور تا سال ۱۳۹۰بايد يك ميليون و ۴۰۰هزار خودرو از رده خارج و اسقاط شود.

وي اجراي طرح اسقاط خودروهاي فرسوده را منوط به مراجعه مردم دانست و گفت:

با خودروسازي سايپا، مذاكراتي صورت گرفته است تا به ۱۴۰هزار متقاضي خودرو ارايه شود.

وي همچنين در خصوص نوسازي خودروهاي سنگين (كاميون ها) گفت: اراده محكمي از سوي مسوولان راهداري، بانك‌ها و ستاد حمل و نقل و سوخت كشور وجود دارد تا اين مساله اجرايي شود.

قائم مقام ستاد نوسازي ناوگان حمل و نقل عمومي با اشاره به جلسات و هماهنگي‌هاي صورت گرفته براي از رده خارج كردن كاميون‌هاي فرسوده تصريح كرد: با توجه به بالا بودن مبلغ تسهيلات براي كاميون ها، مشكلاتي در اين زمينه وجود دارد.

وي افزود: در صورتي كه سه مالك، كاميون‌هاي خودرو را فرسوده كنند به صورت شراكتي بدون پرداخت هيچگونه وجهي مي‌توانند يك كاميون دريافت كنند.

رجبي اضافه كرد: اكنون در حال سنجش توان خودروسازان داخلي براي تامين و از رده خارج كردن كاميون‌هاي فرسوده هستيم.

اين مقام ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت كشور همچنين گفت: از ۱۶۰هزار خودرويي كه در طرح اسقاط شركت كرده‌اند ۲۰هزار دستگاه به تاكسي اختصاص يافته است.

وي با بيان اينكه در حال تعيين قيمت تاكسي‌ها هستيم، افزود: با توجه به دريافت بنزين سهميه‌اي و شرايط خاص اين دسته از خودروهاي ناوگان حمل و نقل عمومي، پس از تعيين قيمت آنها، جايگزيني تاكسي‌هاي فرسوده آغاز خواهد شد.

به گفته وي هفت هزار تاكسي با قيمت و شرايط سال ۸۸به متقاضياني كه تاكسي‌هاي خود را در سال گذشته اسقاط كرده بودند، ارايه شده است.

قائم مقام ستاد نوسازي خودروهاي فرسوده از تلاش ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت كشور براي جلوگيري از انباشت تاكسي‌هاي فرسوده در سال ۸۹خبر داد و گفت: هماهنگي‌هايي براي دريافت تسهيلات صورت گرفته است و تاكسي‌هاي بالاي ۱۰سال نبايد تردد كنند.


جهت اطلاع از جدیدترین اخبار خودروهای فرسوده به این صفحه مراجعه نمایید

Advertisements
%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: