خانه > اخبار داخلی, بازار خودرو > خلأ قيمتی در بازار خودروی ایران

خلأ قيمتی در بازار خودروی ایران

اگرچه به لحاظ اسمی، بازار خودرو ایران، بازاری متنوع به نظر می‌رسد، اما نگاهی دقیق‌تر به این موضوع، از وجود يك خلأ قیمتی مهم در این بازار حکایت می‌کند.

در حال حاضر بیشترین ترافیک خرید و فروش خودرو، به دو محدوده قیمتی زیر 10 میلیون تومان و 13 تا 15 میلیون تومان مربوط می‌شود.

البته محدوده 15 تا 20 میلیون تومانی بازار خودرو کشور نیز، از تقاضای قابل‌توجهی برخوردار است، هر چند که چندان قابل مقایسه با دو محدوده قبلی نیست.

این موضوع در شرایطی است که به نظر می‌رسد بازار خودرو کشور، در دارا بودن محدوده‌های قیمتی و همچنین تنوع محصولات، با کمبودهایی روبه‌رو است.

در حال حاضر یک مشتری ایرانی، در بازار خودروهای زیر 10 میلیون تومان، تنها سه انتخاب دارد و جالب اینجا است که هر سه انتخاب، از کیفیت مناسبی برخوردار نیستند.

نکه مهم‌تر در این مورد، این است که مشتری ایرانی،به خصوص قشر کم درآمد جامعه، پس از پراید هفت و نیم میلیونی، روآی هشت و نیم میلیونی و MVM چینی 9 میلیونی، تا پژو 405 قدیمی و 13 میلیون و 100 هزار تومانی، دیگر هیچ گزینه‌ای برای خرید پیش رو ندارد.

در واقع بازار خودرو ایران هم‌اکنون از وجود یک محدوده قیمتی بسیار مهم، یعنی 9 تا 13 میلیون تومان، محروم است و مشتریان در این محدوده، هیچ گزینه و حق انتخابی ندارند.

اگرچه بنا به وعده مسوولان، قرار است، تا اواسط پاییز، «تیبا» و تا اواخر سال آینده، «رانا»، وارد بازار خودرو کشور شده و این محدوده را پوشش دهند، اما نه تنها، ورود این دو برای پوشش قابل‌قبول محدوده قیمتی 9 تا 13 میلیون تومان کافی نیست، بلکه احتمال فراتر رفتن نرخ تیبا و رانا از پیش‌بینی‌های اولیه نیز وجود دارد.

به نظر می‌رسد خودروسازان داخلی و حتی واردکنندگان، باید توجه بیشتری به این محدوده قیمتی بسیار مهم در بازار خودرو کشور داشته باشند؛ چراکه در این صورت، قطعاً فروش خود آنها نیز افزایش قابل‌قبولی خواهد داشت.

© منبع خبر

%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: