خانه > اخبار داخلی > ارزش برند سمند

ارزش برند سمند

در تحقیقاتی که توسط یک شرکت عربی به نام «درهم استاندارد» انجام گرفته‌، از مجموع برندهای ایرانی‌، تنها سمند در جمع 100 برند برتر جهان اسلام قرار گرفته ‌است. 

 

آن طور که در تحقیقات این شرکت آمده‌، ارزش برند سمند به عنوان اولین خودرو ملی کشور‌، 500 میلیون دلار ارزيابي ارزيابي شده‌است. این تحقیق در شرایطی انجام شده که ظاهراً «سمند» تک برند شناخته شده ایرانی در خارج از کشور به حساب مي‌آید. آن طور که به نظر مي‌رسد‌، صادرات سمند به عنوان اولین خودرو ملی کشور‌، یکی از دلایل اصلی جای گرفتن آن در جمع 100 برند برتر جهان اسلام به شمار مي‌رود. سمند در حال حاضر چهارمین خودرو پرتیراژ داخلی به حساب مي‌آید و هم اکنون دهمین سال تولد خود را سپری مي‌کند و یکی از محصولات اصلی صادراتی ایران خودرو محسوب مي‌شود. این خودرو هم اکنون در سه مدل LX‌، سورن و سریر به تولید مي‌رسد و قرار است مدل های دیگر آن مانند سایانا و SE نیز در آینده روانه بازار شوند.

سمند به نوعی روی پلت فرم پژو 405 طراحی شده‌، اما چون مالکیت طراحی آن متعلق به ايران‌خودرو است‌، این برند را ملی مي‌نامند و ایران خودرو مي‌تواند هر تغییری که بخواهد‌، در آن اعمال کند.

قرار گرفتن نام «سمند» در بین 100 برند برتر جهان اسلام‌، در شرایطی است که «رانا» و «تیبا» به عنوان دو خودرو ملی دیگر هنوز به طور رسمي‌وارد بازار نشده اند. رانا که دومین محصول ملی ایران خودرو به شمار مي‌رود‌، هنوز به تولید نرسیده و تیبا نیز به عنوان اولین خودرو ملی سایپا‌، فعلا از تیراژ پایینی برخوردار است.

© منبع خبر

 

%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: